Κορονοϊός: Οι μισοί Έλληνες πιστεύουν ότι ο ιός κατασκευάστηκε (Δημοσκοπηση)
Έδαφος κερδίζει η θεωρία συνωμοσίας ότι ο νέος κορονοϊός αποτελεί ανθρώπινο κατασκεύασμα στους Έλληνες πολίτες, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση της εταιρείας Pulse.
Συγκεκριμένα, 5 στους 10 ερωτηθέντες θεωρούν ότι υπήρξε ανθρώπινη παρέμβαση στην δημιουργία του κορονοϊού SARS-CoV-2.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της εταιρείας Pulse για την «Καθημερινή της Κυριακής», στο ερώτημα εάν ο νέος κορονοϊός δημιουργήθηκε τυχαία στη φύση ή είναι ανθρώπινο δημιούργημα, το 30% απαντά ότι είναι ανθρώπινο δημιούργημα με κάποιο σκοπό (πχ πείραμα), το 37% ότι δημιουργήθηκε τυχαία στη φύση, το 23% ότι είναι ανθρώπινο δημιούργημα κατά λάθος (πχ ατύχημα σε εργαστήριο), ενώ δεν ξέρω/δεν απαντώ απάντησε το 11% των ερωτηθέντων.
Οι μισοί ερωτηθέντες συμφωνούν επίσης ότι πίσω από τον κορονοϊό «κρύβονται» φαρμακευτικές εταιρείες, μεγαλοεπενδυτές ή κάποια/κάποιες χώρες.
Το 33% των ερωτηθέντων θεωρεί βέβαιο (14%) ή πιθανό (19%) η πανδημία του νέου κορονοϊού να χρησιμοποιείται αδικαιολόγητα για την επιβολή αναγκαστικού εμβολιασμού.
Η πανδημία του κορονοϊού συνοδεύτηκε από ένα τεράστιο κύμα ψευδών και παραπλανητικών πληροφοριών, που βρήκε γόνιμο έδαφος στις πιο βασικές ανησυχίες των ανθρώπων και στον ταχέως μεταβαλλόμενο κύκλο των ειδήσεων. Τα επιστημονικά στοιχεία είναι σαφή: ο ιός ανήκει σε οικογένεια ιών που προέρχονται από ζώα στην οποία περιλαμβάνονται άλλοι ιοί, όπως ο ιός SARS και ο ιός MERS.
Παραπληροφόρηση και social media
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτρέπει τα κοινωνικά δίκτυα να είναι πιο διαφανή στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Το Facebook, το Twitter και άλλοι πάροχοι θα πρέπει να αναφέρουν μηνιαίως τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν τις λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού.
Ενδεικτικά, από το ξέσπασμα της κρίσης, το Twitter παρουσίασε αύξηση 45% στη χρήση του Twitter Moments, επιμελημένο περιεχόμενο που επιτρέπει την παρακολούθηση του κορονοϊού σε παγκόσμιο επίπεδο, και έκλεισε περισσότερους από 3,4 εκατομμύρια ύποπτους λογαριασμούς που συμμετείχαν σε συζητήσεις για τον κορονοϊό.
Οι πληροφορικοί κόμβοι στο Facebook και στο Instagram κατηύθυναν πάνω από 2 δισεκατομμύρια άτομα σε πηγές υγειονομικών αρχών, συμπεριλαμβανομένου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, μέσω του κέντρου τους πληροφοριών COVID-19.
Το YouTube της Google έχει εξετάσει περισσότερα από 100.000 βίντεο που σχετίζονται με επικίνδυνα ή παραπλανητικά στοιχεία σχετικά με τον κορονοϊό και έχει αποσύρει πάνω από 15.000 βίντεο.
cnn.gr
Συγκεκριμένα, 5 στους 10 ερωτηθέντες θεωρούν ότι υπήρξε ανθρώπινη παρέμβαση στην δημιουργία του κορονοϊού SARS-CoV-2.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της εταιρείας Pulse για την «Καθημερινή της Κυριακής», στο ερώτημα εάν ο νέος κορονοϊός δημιουργήθηκε τυχαία στη φύση ή είναι ανθρώπινο δημιούργημα, το 30% απαντά ότι είναι ανθρώπινο δημιούργημα με κάποιο σκοπό (πχ πείραμα), το 37% ότι δημιουργήθηκε τυχαία στη φύση, το 23% ότι είναι ανθρώπινο δημιούργημα κατά λάθος (πχ ατύχημα σε εργαστήριο), ενώ δεν ξέρω/δεν απαντώ απάντησε το 11% των ερωτηθέντων.
Οι μισοί ερωτηθέντες συμφωνούν επίσης ότι πίσω από τον κορονοϊό «κρύβονται» φαρμακευτικές εταιρείες, μεγαλοεπενδυτές ή κάποια/κάποιες χώρες.
Το 33% των ερωτηθέντων θεωρεί βέβαιο (14%) ή πιθανό (19%) η πανδημία του νέου κορονοϊού να χρησιμοποιείται αδικαιολόγητα για την επιβολή αναγκαστικού εμβολιασμού.
Η πανδημία του κορονοϊού συνοδεύτηκε από ένα τεράστιο κύμα ψευδών και παραπλανητικών πληροφοριών, που βρήκε γόνιμο έδαφος στις πιο βασικές ανησυχίες των ανθρώπων και στον ταχέως μεταβαλλόμενο κύκλο των ειδήσεων. Τα επιστημονικά στοιχεία είναι σαφή: ο ιός ανήκει σε οικογένεια ιών που προέρχονται από ζώα στην οποία περιλαμβάνονται άλλοι ιοί, όπως ο ιός SARS και ο ιός MERS.
Παραπληροφόρηση και social media
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτρέπει τα κοινωνικά δίκτυα να είναι πιο διαφανή στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης. Το Facebook, το Twitter και άλλοι πάροχοι θα πρέπει να αναφέρουν μηνιαίως τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν τις λανθασμένες πληροφορίες σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού.
Ενδεικτικά, από το ξέσπασμα της κρίσης, το Twitter παρουσίασε αύξηση 45% στη χρήση του Twitter Moments, επιμελημένο περιεχόμενο που επιτρέπει την παρακολούθηση του κορονοϊού σε παγκόσμιο επίπεδο, και έκλεισε περισσότερους από 3,4 εκατομμύρια ύποπτους λογαριασμούς που συμμετείχαν σε συζητήσεις για τον κορονοϊό.
Οι πληροφορικοί κόμβοι στο Facebook και στο Instagram κατηύθυναν πάνω από 2 δισεκατομμύρια άτομα σε πηγές υγειονομικών αρχών, συμπεριλαμβανομένου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, μέσω του κέντρου τους πληροφοριών COVID-19.
Το YouTube της Google έχει εξετάσει περισσότερα από 100.000 βίντεο που σχετίζονται με επικίνδυνα ή παραπλανητικά στοιχεία σχετικά με τον κορονοϊό και έχει αποσύρει πάνω από 15.000 βίντεο.
cnn.gr
Post a Comment