Καλλυντικά: Στοπ στην πώλησή τους από τα σούπερ μάρκετ
Αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου και φαρμακείων μπορούν οι καταναλωτές στις περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) να προμηθευτούν καλλυντικά, καθώς με την ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ της 20ής Φεβρουαρίου και που επαναβεβαιώθηκε με νέο ΦΕΚ της 6ης Μαρτίου, απαγορεύτηκε η πώλησή τους από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Η νέα απαγόρευση, που ισχύει για το σχεδόν για όλη τη χώρα (Αττική, Θεσσαλονίκη, Αχαΐα, Αρκαδία, Λάρισα, Φθιώτιδα, Αργολίδα, Κορινθία, Βοιωτία, Θεσπρωτία, Άρτα, Αιτωλοακαρνανία, Ρόδο, Ηράκλειο κ.λπ.), έρχεται μετά από την αντίδραση μεγάλων εξειδικευμένων αλυσίδων καλλυντικών, όπως έχει συμβεί και με άλλους κλάδους στο πρόσφατο παρελθόν (ένδυση, υπόδηση, ηλεκτρικά, παιχνίδια, εποχικά είδη κ.ά.).
Συγκεκριμένα, η τελευταία ΚΥΑ αναφέρει ότι απαγορεύεται από τα σούπερ μάρκετ στις περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου το λιανικό εμπόριο αρωμάτων και κολονιών (ΚΑΔ 47.75.76.02) και λιανικό εμπόριο παρασκευασμάτων ομορφιάς, μακιγιάζ, φροντίδας του δέρματος (συμπεριλαμβάνονται και τα αντηλιακά) που δεν καταχωρούνται αλλού (π.δ.κ.α. 47.75.76.12). Τα εν λόγω προϊόντα μπορούν να διατίθενται από τα σούπερ μάρκετ μόνο μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι αλυσίδες και τα μεμονωμένα καταστήματα πώλησης καλλυντικών, αλλά και τα κομμωτήρια και τα στούντιο αισθητικής και περιποίησης άκρων διαμαρτύρονται για την πολύμηνη υπολειτουργία, ενώ θέλουν να αποτρέψουν την πιθανότητα να παγιωθεί η μετακίνηση των καταναλωτών από το δίκτυο τους στα σούπερ μάρκετ για την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων.
Ενδεικτική είναι και η ανοικτή επιστολή της Wella Hellas, θυγατρική της γερμανικής πολυεθνικής, στην οποία επισημαίνει τον κίνδυνο για χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις των οποίων η οικονομική ζημιά από την πανδημία τείνει να καταστεί ανεπανόρθωτη. Η εταιρεία ουσιαστικά μεταφέρει την αγωνία των πάνω από 20.000 επιχειρήσεων, που κατ’ εκτίμηση δραστηριοποιούνται με κομμωτήρια, κουρεία και ινστιτούτα αισθητικής και περιποίησης άκρων στην Ελλάδα και οι οποίες απασχολούν πάνω από 60.000 επαγγελματίες.
Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο κλάδος των καταστημάτων πώλησης καλλυντικών βρίσκεται στους μεγάλους χαμένους της πανδημίας, αφού έχασαν μέσα στο 2020 έχασαν περίπου 360 εκατ. ευρώ, με «διαρροές» να υπάρχουν τόσο προς τα σούπερ μάρκετ όσο κυρίως προς τα φαρμακεία.
Μάλιστα, η πτώση πωλήσεων που εμφάνισαν τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο καλλυντικών (-39,4%) το 2020 είναι μεγαλύτερη και από αυτή στα καταστήματα ένδυσης (-36,6%) και υπόδησης (-34,9%).
Συγκεκριμένα, η τελευταία ΚΥΑ αναφέρει ότι απαγορεύεται από τα σούπερ μάρκετ στις περιοχές πολύ αυξημένου κινδύνου το λιανικό εμπόριο αρωμάτων και κολονιών (ΚΑΔ 47.75.76.02) και λιανικό εμπόριο παρασκευασμάτων ομορφιάς, μακιγιάζ, φροντίδας του δέρματος (συμπεριλαμβάνονται και τα αντηλιακά) που δεν καταχωρούνται αλλού (π.δ.κ.α. 47.75.76.12). Τα εν λόγω προϊόντα μπορούν να διατίθενται από τα σούπερ μάρκετ μόνο μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι αλυσίδες και τα μεμονωμένα καταστήματα πώλησης καλλυντικών, αλλά και τα κομμωτήρια και τα στούντιο αισθητικής και περιποίησης άκρων διαμαρτύρονται για την πολύμηνη υπολειτουργία, ενώ θέλουν να αποτρέψουν την πιθανότητα να παγιωθεί η μετακίνηση των καταναλωτών από το δίκτυο τους στα σούπερ μάρκετ για την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων.
Ενδεικτική είναι και η ανοικτή επιστολή της Wella Hellas, θυγατρική της γερμανικής πολυεθνικής, στην οποία επισημαίνει τον κίνδυνο για χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις των οποίων η οικονομική ζημιά από την πανδημία τείνει να καταστεί ανεπανόρθωτη. Η εταιρεία ουσιαστικά μεταφέρει την αγωνία των πάνω από 20.000 επιχειρήσεων, που κατ’ εκτίμηση δραστηριοποιούνται με κομμωτήρια, κουρεία και ινστιτούτα αισθητικής και περιποίησης άκρων στην Ελλάδα και οι οποίες απασχολούν πάνω από 60.000 επαγγελματίες.
Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο κλάδος των καταστημάτων πώλησης καλλυντικών βρίσκεται στους μεγάλους χαμένους της πανδημίας, αφού έχασαν μέσα στο 2020 έχασαν περίπου 360 εκατ. ευρώ, με «διαρροές» να υπάρχουν τόσο προς τα σούπερ μάρκετ όσο κυρίως προς τα φαρμακεία.
Μάλιστα, η πτώση πωλήσεων που εμφάνισαν τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο καλλυντικών (-39,4%) το 2020 είναι μεγαλύτερη και από αυτή στα καταστήματα ένδυσης (-36,6%) και υπόδησης (-34,9%).
Post a Comment